Vår höstfest 2022

Vår höstfest den 13 oktober 2022

Traditionen med skördefester är uråldrig och i vår förening har den pågått åtminstone sedan 2005. Naturligtvis gick den ut på att visa tacksamhet över årets skörd, men glädjerika smakprov på mat och dryck måste ha ingått. Så även idag. Glädjen bland de 14 deltagarna var stor över den fina meny som vår ordförande komponerat och tillagat med den äran. All heder åt kocken!

Till förrätten bjöds utsökta vinlövsdolmar, svartkålssallad och Kirunapizza med trattkantareller och gurkbägare. Till huvudrätten en mycket god älgtjälknöl med potatiskaka, rödvinssås och lingon. Till desserten smarrig rabarbersockerkaka med vaniljsås och lite godis. Vinet var också delikat.

Till den goda stämningen bidrog även musikern och skådespelaren Mats Hedén som bjöd på härliga historier och en kavalkad av kända och okända sångnummer ur Hasse och Tages revyer både mellan och efter rätterna.

Till sist sänder vi även en tacksam tanke till bostadsföretaget som upplåter sin fina kvarterslokal till oss. Den möjligheten ges minsann inte överallt!

Text Johan Murray
Foton Hans Björkman